TEST RIDE KTM 250SX-F 2019

Το 2019 είναι η χρονιά που η ΚΤΜ θα έπρεπε να αλλάξει ριζικά τα motocross μοντέλα της ακολουθώντας την γνωστή τετραετή εξέλιξη που ακολουθούν και οι υπόλοιποι κατασκευαστές. Ωστόσο, τράβηξε τα λουριά στην παραγωγή και έβαλε στα συρτάρια πολλές νέες ιδέες για να μην ξεφύγει ξανά, πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό. Το ΚΤΜ 250SX-F του 2019 που είχαμε την δυνατότητα να οδηγήσουμε στην δημοσιογραφική παρουσίαση στα Off Road Days στην Πεντέλη, παρά την περιορισμένη εξέλιξη σύμφωνα με την ΚΤΜ, είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα, κι ας μην της φαίνεται.

Ακόμα κι αν έχεις τις μοτοσυκλέτες του 2018 και του 2019 δίπλα δίπλα είναι δύσκολο να ξεχωρίσεις τις διαφορές ειδικότερα στον κινητήρα. Κι όμως, νέα πλαστικά, νέο πλαίσιο, υποπλαίσιο και ψαλίδι με σημαντικές αλλαγές στον κινητήρα έχουν κάνει το νέο KTM 250SX-F να είναι ελαφρύτερο, μακρύτερο από τον προκάτοχο του. Στόχος της ΚΤΜ το 2019 ήταν να γίνει η μοτοσυκλέτα πιο σταθερή και προβλέψιμη αυξάνοντας παράλληλα την αξιοπιστία της στην χρήση χωρίς να μειώνεται η απόδοση.

To 2016 η ΚΤΜ, αποφάσισε να πάει μακριά με την εξέλιξη των ΜΧ μοτοσυκλετών της παρουσιάζοντας μοντέλα που πραγματικά ήταν πολύ μπροστά για την εποχή τους, κυρίως όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα και την οδηγική τους συμπεριφορά. Οι μοτοσυκλέτες ήθελαν χέρια για να τις πάνε και αυτό όπως είναι λογικό περιόρισε τις πωλήσεις της Αυστριακής εταιρείας αφού δύσκολες στην οδήγηση για μεγάλο ποσοστό του αγοραστικού κοινού. Από εκεί και μετά, τα επόμενα δύο χρόνια, ακολούθησαν βελτιώσεις στα SX-F μοντέλα που τις έκαναν περισσότερο εύκολες στην οδήγηση με νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και την εισαγωγή του επαναστατικού traction control. Αλλά και πάλι, η σφικτή γεωμετρία και το απόλυτο πλαίσιο έκαναν την συμπεριφορά κάπως νευρική. Το 2019 η ΚΤΜ πρέπει να βρέθηκε σε μεγάλο δίλημμα σχετικά με τον δρόμο που έπρεπε να διαλέξει, αντιμέτωπη με την ριζική ανανέωση που ακολουθεί ανά τέσσερα χρόνια στα μοντέλα της. Να πάει στο επόμενο κεφάλαιο ρισκάροντας να πιάσει και πάλι απροετοίμαστο το κοινό όπως έγινε το 2016 ή να παράγει μοτοσυκλέτες που θα παρουσιάζουν σταδιακή εξέλιξη προετοιμάζοντας τους αγοραστές στην αναβάθμιση των μοντέλων. Ευτυχώς για τους περισσότερους από εμάς προτίμησε το δεύτερο και τα επόμενα χρόνια θα βλέπουμε, μέχρι που μπορεί να φτάσει η νέα βάση δεδομένων, αρχής γενομένης από το 2019.

Ότι μοιάζει, δεν είναι το ίδιο
Κοιτώντας με την πρώτη ματιά το KTM 250SX-F 2019 είναι δύσκολο να παρατηρήσεις τις αλλαγές που έχει δεχτεί από τον προκάτοχο του. Κι όμως έχουν αλλάξει πάρα πολλά πάνω στην μοτοσυκλέτα και δεν είναι ίδια με την αντίστοιχη του 2018. Για αρχή τα πλαστικά είναι νέας σχεδίασης κάτι που οι πιο ειδικοί θα μπορέσουν να παρατηρήσουν με την πρώτη ματιά. Ως αποτέλεσμα η θέση οδήγησης έχει αλλάξει και στις αλλαγές του πλαστικού κοστουμιού έχει συμπεριληφθεί και η σέλα που πλέον διαθέτει και λωρίδες σιλικόνης για περισσότερο γκριπ. Στο πλαίσιο η ΚΤΜ δεν έκανε μεγάλες παρεμβάσεις, άλλαξε τις βάσεις του κινητήρα και βελτίωσε την ακαμψία με στόχο την καλύτερη συμπεριφορά αλλά και αντοχή του νέου μοντέλου. Το υποπλαίσιο είναι πλέον 40mm μακρύτερο για περισσότερη αντοχή αλλά και για να ανταποκριθεί στο κατά 5mm μακρύτερο νέο ψαλίδι. Ως εκ τούτου το αυξημένο μεταξόνιο προσφέρει μεγαλύτερη σταθερότητα στις ευθείες. Η πάνω τιμονόπλακα έχει ενισχυθεί για περισσότερη ακαμψία. Τα νέα ψυγεία προσφέρουν καλύτερη ψύξη στον κινητήρα, είναι τοποθετημένα πιο χαμηλά και συμβάλουν στο χαμηλό κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας. Επεμβάσεις έχουν γίνει και στο ηλεκτρικό σύστημα της KTM 250SX-F 2019 με νέα ισχυρότερη μπαταρία λιθίου HAIJIU li-on για καλύτερη εκκίνηση του κινητήρα ενώ ο ανορθωτής μετακόμισε κάτω από την σέλα για περισσότερη προστασία. Επίσης η αντλία βενζίνης άλλαξε και πλέον διαθέτει ορθότερης σχεδίασης καλωδίωση. Αλλαγές έχουν γίνει και στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων για βελτιωμένη συμπεριφορά και με τις αλλαγές στο υποπλαίσιο, δεν χρειάζεται πλέον να βγει το πίσω αμορτισέρ για να αφαιρεθεί το τελικό της εξάτμισης.

Περνώντας στον κινητήρα, η ΚΤΜ έκανε μια μεγάλη επένδυση τα τελευταία χρόνια και τα γρανάζια των ταχυτήτων κατασκευάζονται από την ίδια την ΚΤΜ, μια επένδυση που είχε άμεσο στόχο την αξιοπιστία. Για το 2019 και το KTM 250SX-F 2019 έχει νέο κιβώτιο ταχυτήτων ενώ ειδική μελέτη δέχθηκε ο συμπλέκτης Diaphragm Steel, βελτιώνοντας την λειτουργικότητα και την αίσθηση εμπλοκής κατά την χρήση της μανέτας η οποία πλέον απαιτεί λιγότερη δύναμη από τον αναβάτη. Παράλληλα η ΚΤΜ κατάφερε να μειώσει 190g βάρους από το σύστημα του συμπλέκτη. Νέα είναι και η εξάτμιση με επαναστατικό σχεδιασμό Flow Design Header (FDH) μειώνοντας το βάρος και τον θόρυβο. Αλλαγές δέχτηκε και το σώμα ψεκασμού, που διαθέτει καλύτερη διαδρομή για τις ντίζες και περισσότερη προστασία του ΜΑP.

Αλλάζοντας την σκυτάλη
Από το 2008 η KTM απολαμβάνει μια νικηφόρα δεκαετία στο παγκόσμιο πρωτάθλημα και την κατηγορία της MX2,  η οποία θα μπορούσε να είναι αήττητη, αν το 2015 ο Tim Gajser(Honda) δεν έπαιρνε τον τίτλο από τον κυρίαρχο αλλά τραυματία στο τέλος, Jeffrey Herlings. Κάθε νέο μοντέλο, έχει την υποχρέωση να συνεχίσει μια βαριά κληρονομία παγκόσμιων τίτλων και εξαίρεση δεν αποτελεί το KTM 250SX-F 2019. Ακόμα περισσότερο, για την Ελλάδα και το εθνικό μας πρωτάθλημα το καινούργιο μοντέλο θα πρέπει να υπερασπιστεί τον τίτλο του πανελληνίου πρωταθλήματος motocross της ΜΧ2, αλλάζοντας μάλιστα χέρια, μετά την μετάβαση στην μεγάλη κατηγορία του φετινού πρωταθλητή Νίκου Λυρίου και την αντικατάσταση του για το 2019 από τον Φραγκίσκο Ζούνη. Έχοντας οδηγήσει την φετινή πρωταθλήτρια του Ν.Λυρίου νωρίτερα μέσα στην χρονιά, είχαμε την ευκαιρία να καταλάβουμε γιατί αυτή η μοτοσυκλέτα κατέκτησε τον φετινό τίτλο της ΜΧ2. Το ερώτημα για εμάς ήταν, πόσο καλύτερη θα μπορούσε να είναι η KTM 250SX-F του 2019 από τον προκάτοχο της. Για να το διαπιστώσουμε καλύτερα αυτό, η ΚΤΜ στο Test Ride και την δημοσιογραφική παρουσίαση μας παρείχε την μοτοσυκλέτα του Ν.Λυρίου για να δούμε τις διαφορές στην ίδια πίστα, στις ίδιες συνθήκες, την ίδια ημέρα.

Μετά την παρουσίαση των αλλαγών στα νέα μοντέλα από τους ανθρώπους της ΚΤΜ,, πιστεύαμε ότι η νέα KTM 250SX-F 2019 δεν θα είχε ουσιαστική διαφορά από την φετινή και θα αποτελούσε μια φρεσκαρισμένη έκδοση του αντίστοιχου μοντέλου του 2018. Κι όμως η μοτοσυκλέτα είναι διαφορετική όχι μόνο αν την προσέξεις καλύτερα με το μάτι, αλλά και στην οδήγηση. Βέβαια αυτό δεν αποτελεί έκπληξη για τα δεδομένα της ΚΤΜ, καθώς στο παρελθόν μας έχει εντυπωσιάσει με τις ικανότητες της να παράγει διαφορετικά μοντέλα χρησιμοποιώντας την ίδια βάση, μετά την αγορά της Husqvarna στον όμιλο της. Μας είχε κάνει να ξύνουμε τα κεφάλια μας, πως αλλάζοντας τα πλαστικά, το υποπλαίσιο και επιμέρους μικρές αλλαγές, η ίδια μοτοσυκλέτα μπορεί να είναι τόσο διαφορετική. Στην KTM 250SX-F 2019 η αυστριακή εταιρεία δεν πήγε τόσο βαθιά στις αλλαγές όσο με την Husqvarna, και παρά το γεγονός ότι η θέση οδήγησης έχει αλλάξει, η αίσθηση ότι βρίσκεσαι πάνω σε μια ΚΤΜ παραμένει. Η KTM 250SX-F 2019 είναι μακρύτερη και νιώθεις ότι είναι πιο μεγάλη μοτοσυκλέτα ως προς το μήκος από το προηγούμενο μοντέλο. Αυτή η αλλαγή προσφέρει στην μοτοσυκλέτα καλύτερη σταθερότητα, αν όχι και περισσότερη, και ήταν ενδεικτικό το πόσο εμπιστοσύνη μας έδινε στα συνεχόμενα μικρά άλματα της πίστας, κρατώντας σταθερή γραμμή στα ενδιάμεσα σαμάρια και τρύπες της πίστας στην Πεντέλη. Παρέμενε ήρεμη, παρά το γεγονός ότι σε σχέση με την μοτοσυκλέτα του Λυρίου, οι αναρτήσεις δεν ήταν τόσο καλά ρυθμισμένες για αυτό το τερέν.  Οι αναρτήσεις δυσανασχετούσαν, όμως η πορεία της μοτοσυκλέτας παρέμενε σταθερή και κυρίως, λιγότερο νευρική στα δύσκολα σε σχέση με την 250SX-F του 2018. Βέβαια όπως είχαμε γράψει και στο test της πανελλήνιας πρωταθλήτριας της ΜΧ2, οι αναρτήσεις ήταν πραγματικά φανταστικές σε ότι τερέν κι αν τις οδηγήσαμε, αποτέλεσμα της εξαιρετικής δουλειάς της αγωνιστικής ομάδας της ΚΤΜ SEE, κατά την διάρκεια του φετινού πρωταθλήματος. Στην παρουσίαση δεν είχαμε τον χρόνο να δουλέψουμε με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων της KTM 250SX-F 2019 αλλά βλέποντας τι έχει κάνει η ομάδα στις αναρτήσεις του Ν.Λυρίου, καταλάβαμε ότι τα περιθώρια βελτίωσης είναι πραγματικά μεγάλα. Εδώ θα πρέπει να σταθούμε και να δώσουμε τα εύσημα στην ΚΤΜ που συνεχίζει με αέρα αντί ελατήρια στην μπροστινή της ανάρτηση, προσφέροντας υψηλή τεχνολογία και μειωμένο βάρος, στις ήδη πολύ ελαφριές motocross μοτοσυκλέτες της.

Περιμέναμε λόγω του μεγαλύτερου μήκους της KTM 250SX-F 2019 και στον βωμό της σταθερότητας να θυσιαστεί η ικανότητα της μοτοσυκλέτας στο στρίψιμο, όμως κι εκεί μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Ελάχιστα έχει επηρεαστεί η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις στροφές, πιθανότατα γιατί η ΚΤΜ φρόντισε να αλλάξει εκτός από την γεωμετρία της μοτοσυκλέτας και την θέση οδήγησης, βοηθώντας την KTM 250SX-F 2019 να στρίβει σαν ΚΤΜ. Στα πολύ σφικτά κομμάτια έχει μια μικρή αδυναμία να αλλάζει γρήγορα κατεύθυνση αλλά αντίθετα έχει βελτιωθεί η σταθερότητα, ακολουθώντας μια σταθερή τροχιά, πιο εύκολα από τα προηγούμενα μοντέλα που είχαμε οδηγήσει. Την φετινή χρονιά, αποφασίσαμε να ασχοληθούμε περισσότερο με το traction control αφήνοντας το μόνιμα σε λειτουργία σε όλες τις μοτοσυκλέτες της παρουσίασης που το διέθεταν. Στο KTM 250SX-F 2019, αν και θεωρούσαμε ότι δεν είναι αναγκαίο σε έναν κινητήρα που έχει την δύναμή του σε μεγάλο ύψος στροφών, ωστόσο είπαμε να το δοκιμάσουμε μια και η πίστα δεν προσέφερε και τόσο καλό κράτημα, με το σκληρό τερέν και τις πολλές πέτρες. Εκεί μας περίμενε ακόμα μια ευχάριστη έκπληξη, αφού πρώτα όμως, ξεπεράσαμε μια ανεπιθύμητη κατάσταση κατά την λειτουργία. Σε γλιστερές στροφές, έχοντας την συνήθεια να στρίβουμε με ελεγχόμενο γκάζι, κάποιες φορές χωρίς να το καταλαβαίνουμε έμπαινε σε λειτουργία το traction control και ο μπροστινός τροχός γινόταν νευρικός χάνοντας πρόσφυση. Σύντομα όμως καταλάβαμε τι συνέβαινε και ξεκινήσαμε να ανοίγουμε προοδευτικά το γκάζι δίνοντας περισσότερο εμπιστοσύνη στο traction control γνωρίζοντας ότι δεν θα μας προδώσει με highsiding το πίσω μέρος. Καθίσαμε ακόμα πιο μπροστά στην σέλα μέσα στην στροφή και επικεντρωθήκαμε μόνο, στο που θέλαμε να βάλουμε τον μπροστινό μας τροχό κατά την στροφή. Για να επιβεβαιώσουμε τα νέα δεδομένα που ανακαλύψαμε, απενεργοποιήσαμε το TC και δοκιμάσαμε τις δύο χαρτογραφήσεις που διαθέτει η KTM 250SX-F 2019. Σε λιγότερο από ένα γύρο, ξαναγυρίσαμε στην φωτεινή ένδειξη TC στα αριστερά μπουτόν της μοτοσυκλέτας. Το traction control δεν βοηθάει μόνο στην έξοδο των στροφών. Προσφέρει μια ομαλή λειτουργία σχεδόν σε κάθε άνοιγμα του γκαζιού, χωρίς να επηρεάζει την επιτάχυνση της μοτοσυκλέτας. Σε κάποιες ευθείες, σε ξεγελάει γιατί δεν ακούς να ανεβάζει γρήγορα στροφές ο κινητήρας νομίζοντας ότι δεν πηγαίνεις γρήγορα. Όμως η μοτοσυκλέτα μαζεύει φόρα και κάποια στιγμή υπερπηδήσαμε το μεγάλο άλμα της πίστας χωρίς να το καταλάβουμε. Φυσικά σε αυτό συνέβαλε και ο κινητήρας ο οποίος διαθέτει ικανοποιητική δύναμη στις μεσαίες στροφές και έξτρα δύναμη στις υψηλές, μοιράζοντας τα 43 περίπου άλογα σε αυτή την κλίμακα των στροφών. Είναι σίγουρο ότι δύναμη από το KTM 250SX-F 2019, θα λείψει από ελάχιστους αναβάτες της ελληνικής αγοράς ενώ μόνο όσοι επιθυμούν περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές θα πρέπει να απευθυνθούν σε μεγαλύτερους κυβισμούς.

Δεν θυμόμαστε πότε ήταν η τελευταία φορά που η ΚΤΜ έκανε αναβάθμιση στα φρένα της Brembo που χρησιμοποιεί, και τα χρησιμοποιεί εδώ και πάρα πολλά χρόνια στην motocross γκάμα της. Είναι κατά γενική ομολογία τα καλύτερα φρένα της αγοράς και παραμένουν κορυφαία έστω κι αν ο ανταγωνισμός των ιαπωνικών Nissin αλλά και την νέα προσθήκη των Magura φρένων σε συγκεκριμένα μοντέλα της Husqvarna, έχει πλησιάσει επικίνδυνα. Η προοδευτικότητα και η πληροφόρηση που σου δίνουν, ειδικά στον μπροστινό τροχό, παραμένουν να είναι μοναδικά στον κόσμο του motocross και είναι οι τομείς που οι υπόλοιποι θα πρέπει πλέον να επενδύσουν. Η ΚΤΜ, τα τελευταία χρόνια έχει τις πιο δυνατές μοτοσυκλέτες όπως και το KTM 250SX-F 2019, αλλά πριν από αυτό, είχε διασφαλίσει να έχει τα πιο δυνατά και ελεγχόμενα φρένα στο χώμα.

What a Day!
Τι μέρα ήταν αυτή! Απολαμβάνοντας την φιλοξενία της KTM SEE στην παρουσίαση των νέων μοντέλων του 2019, με τον καιρό να μας κάνει την χάρη προσφέροντας μας έναν ανοιξιάτικο ήλιο στα τέλη του Οκτώβρη και τους οικοδεσπότες να έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στην προετοιμασία των Test Rides, φύγαμε πραγματικά με ένα μεγάλο χαμόγελο από την πίστα της Πεντέλης, γεμάτοι εμπειρίες και εντυπώσεις. Σίγουρα υπεύθυνα δεν ήταν το λουκούλλειο γεύμα και το γλυκάκι στο τέλος της εκδήλωσης. Κάναμε αυτό που αγαπάμε οδηγώντας χωμάτινες μοτοσυκλέτες και για να φεύγουμε με ένα πλατύ χαμόγελο από την πίστα της Πεντέλης, μεγάλο ρόλο έχουν παίξει οι μοτοσυκλέτες. Πέρα από τις παραπάνω λεπτομέρειες, οι νέες ΚΤΜ είναι απολαυστικές στην οδήγηση, διαθέτοντας φιλική συμπεριφορά, χωρίς όμως να χάνουν την νοοτροπία του νικητή.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας: Μονοκύλινδρος τετράχρονος
Κυβικά: 249.9 cc
Διαδρομή/Διάμετρος: 78 / 52.3 mm
Συμπίεση: 14.4:1
Εκκίνηση: Μίζα με μπαταρία lithium ion 12.8V 2 Ah
Ταχύτητες: 5 gears
Ψεκασμός: Keihin EFI, σώμα 44 mm
Βαλβίδες: 4 V /DOHC με κοκοράκια
Λίπανση: Υποπίεση με δύο αντλίες
Μετάδοση: 13:32 16:32 17:28 19:26 21:25
Αρχική μετάδοση: 24:73
Τελική Μετάδοση: 14:51
Ψύξη: Υδρόψυξη
Συμπλέκτης: Υγρός πολύδισκος DS με υδραυλικά της Brembo
Ανάφλεξη: Keihin EMS
Πλαίσιο: Κεντρικού διπλού δοκού με χάλυβα τύπου 25CrMo4
Υποπλαίσιο:  Αλουμινίου
Τιμόνι: NEKEN, Αλουμινίου Ø 28 / 22 mm
Εμπρός Ανάρτηση: WP USD, AER 48, Ø 48 mm διαδρομής 310mm
Πίσω Ανάρτηση: WP ανάρτηση με μοχλικό διαδρομής 300mm
Διαστάσεις Φρένων Εμπρός/Πίσω: Δισκόφρενα Ø 260 / 220 mm
Διαστάσεις στεφανιών τροχών: Εμπρός 1.60 × 21″ Πίσω 2.15 × 19″ Excel
Διαστάσεις ελαστικών Εμπρός/Πίσω: 80/100-21″; 110/90-19″
Τελικό εξάτμισης: Αλουμινίου
Γωνία στρέψης τιμονιού: 63.9°
Γωνία κάστερ: 22 mm
Μεταξόνιο: 1,485 ± 10 mm
Ύψος από το έδαφος: 370 mm
Ύψος σέλας: 950 mm
Ρεζερβουάρ: 7 l
Βάρος χωρίς καύσιμα: 99 kg

ΤΙΜΕΣ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΩΝ

Φωτογραφίες: Γιώργος & Χρήστος Καραγιωργάκης

This slideshow requires JavaScript.

87 More posts in ΤΕST category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΟ ΤΙΜΟΝΙ ΤΗΣ ODI PODIUM RC4 ΜΕ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ CFT

Τα τελευταία "πολλά" χρόνια οι εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή των τιμονιών για χρήση...