TEST – ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΡΙΑ ΤΗΣ ΜΧ2 HUSQVARNA FC250 2019 TOY ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ
Η μπαρουτοκαπνισμένη πρωταθλήτρια της ΜΧ2, με εμφανείς ακόμα τις ουλές της από την πρόσφατη κατάκτηση του τίτλου, έπεσε στα χέρια μας για να βιώσουμε από πρώτο χέρι, την εμπειρία ενός “όπλου” με το οποίο ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς στόχευσε το φετινό πρωτάθλημα πετυχαίνοντας διάνα!
Η πορεία προς την κορυφή
Ο 24χρονος αθλητής από την Κατερίνη, με κύρια χαρακτηριστικά την ωριμότητα και την σταθερή απόδοση, κατάφερε να είναι ανταγωνιστικός στην κατηγορία της ΜΧ2, τερματίζοντας τα τελευταία επτά χρόνια κοντά στην πρώτη εξάδα του πρωταθλήματος της ΜΧ2 με χειρότερη κατάταξη την έβδομη θέση ενώ η καλύτερη ήταν η δεύτερη θέση της περσινής χρονιάς. Ακολουθώντας μια ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια τερματίζοντας τέταρτος το 2016, τρίτος το 2017 και δεύτερος το 2018 ήρθε το 2019 ως ένα από τα φαβορί της κατηγορίας για την κατάκτηση του φετινού τίτλου. Σε μια κατηγορία όπου κανένας από όσους συμμετείχαν δεν είχε πάρει τον τίτλο της ΜΧ2 στο παρελθόν, ο χαρακτηρισμός φαβορί μάλλον προσέθετε περισσότερο άγχος και αξιώσεις παρά κάποιο πλεονέκτημα. O Γεωργαντάς, ξεκίνησε με σκαμπανεβάσματα την χρονιά και στην συνέχεια έδειξε λίγο βιαστικός να κάνει τα πράγματα να γυρίσουν με το μέρος του την στιγμή που κινούνταν προς την αντίθετη κατεύθυνση. Πτώσεις και λάθη τον έφεραν να χάνει σκέλη και βαθμούς, παρέμενε όμως στην κορυφή του βαθμολογικού πίνακα. Μετά τα μισά του πρωταθλήματος, ο Αλέξανδρος απέβαλε το άγχος και με δυνατές εμφανίσεις, κέρδισε έξι συνεχόμενα σκέλη και τρεις αγώνες μεταφέροντας το άγχος στον νεαρό ανταγωνισμό του που έδειξε να μην έχει την εμπειρία να το διαχειριστεί. Κατακτώντας συνολικά δέκα σκέλη και πέντε αγώνες(ουσιαστικά έχει κατακτήσει και τον πρώτο αγώνα που επικράτησε ο Μ.Ivanov που δεν βαθμολογείτε στο ελληνικό πρωτάθλημα) στέφτηκε πρόωρος πρωταθλητής στην Μεγαλόπολη, έναν αγώνα πριν από την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος.
Πιστός στην σχέση του με την Husqvarna
Η εταιρεία της Husqvarna έχει αλλάξει πολλά χέρια στην ιστορία της αλλά ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς παρά τις αντιξοότητες και δυσκολίες παρέμενε πολλά χρόνια η σημαία της εταιρείας στο ελληνικό motocross. Μετά την απόκτηση της Husqvarna από τον όμιλο της ΚΤΜ, η εμπλοκή της εταιρείας στους αγώνες έγινε πιο ενεργή, με αποτέλεσμα ο Αλέξανδρος να βρεθεί σε ένα περιβάλλον, που του έδινε τις προϋποθέσεις για να κυνηγήσει υψηλούς στόχους. Το 2019, μπορεί να κοιτάει πίσω στο παρελθόν και να νοιώθει δικαιωμένος που συνέχισε με την Ηusqvarna στα δύσκολα, ελπίζοντας σε καλύτερες μέρες. Είναι πλέον ο πρωταθλητής της ΜΧ2, φέρνοντας τίτλο στην Husqvarna μετά από πάρα πολλά χρόνια.
H πρωταθλήτρια #21 Husqvarna FC250 2019
Για να κατακτήσει ο Γεωργαντάς τον φετινό τίτλο της ΜΧ2, εκτός από την δική του φυσική και οδηγική κατάσταση και την υποστήριξη της ομάδας του, χρειαζόταν και μια μοτοσυκλέτα που θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις. Μετά από αρκετά χρόνια η ΚΤΜ κατάφερε πέρσι με τον Νίκο Λυρίου να επιστρέψει στην κορυφή της ΜΧ2, μια μοτοσυκλέτα που την είχαμε οδηγήσει και μας είχε εντυπωσιάσει η σχεδόν στοκ μορφή της, αποδικνύοντας ότι αυτές οι μοτοσυκλέτες μπορούν να κερδίσουν πρωταθλήματα με ελάχιστες αλλαγές. Η Husqvarna FC250 2019 μοιράζεται σχεδόν τα πάντα σε βασικό εξοπλισμό ενώ μόνο τα πλαστικά το υποπλαίσιο και ορισμένα περιφερειακά την διαφοροποιούν από την ξαδέρφη της την KTM SX250F 2019. Έχοντας την ευκαιρία να οδηγούμε τις μοτοσυκλέτες της KTM SEE στις παραδοσιακές ετήσιες παρουσιάσεις της εταιρείας, πραγματικά δεν βρίσκουμε λόγο να αλλάξει κάποιος κάτι, από την στοκ μορφή. Διαθέτουν τον πιο δυνατό κινητήρα της κατηγορίας, με σύγχρονες αναρτήσεις και πιρούνι που χρησιμοποιεί αέρα αντί ελατηρίων, διαθέτουν τα πιο δυνατά φρένα της κορυφαίας Brembo ενώ παράλληλα είναι οι πιο ελαφριές μοτοσυκλέτες της αγοράς. Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι και οι πιο τεχνολογικά προηγμένες διαθέτοντας Traction Control, επιλογή χαρτογραφήσεων, ηλεκτρονικό σύστημα εκκίνησης, μίζα και υδραυλικό συμπλέκτη. Τι άλλο όμως θα μπορούσε να ζητήσει ο Αλέξανδρος Γεωργαντάς για να έρθει πιο κοντά στην κατάκτηση του φετινού τίτλου;
To πρώτο πράγμα που γίνεται άμεσα αντιληπτό στην πρώτη επαφή με την Husqvarna #21 FC250 2019 είναι η θέση του στοκ τιμονιού που είναι τοποθετημένο αισθητά πιο πίσω από το κανονικό, ακολουθώντας μια μόδα και πρακτικότητα των τελευταίων ετών, ανάμεσα στις τάξεις τον αναβατών. Τα χειριστήρια του συμπλέκτη και του εμπρός φρένου είναι τοποθετημένα ελαφρώς πιο κάτω από την ουδέτερη θέση με την μανέτα και το πεντάλ των φρένων να είναι ρυθμισμένα να πιάνουν αρκετά νωρίς στην διαδρομή τους. Κατά την κύλιση της μοτοσυκλέτας το δάγκωμα των φρένων θέλει συνήθεια όπως επίσης και η ασυνήθιστη ρύθμιση του γκαζιού με τον αρκετά μεγάλο τζόγο. Το μοτέρ ξυπνάει άμεσα με το άνοιγμα του γκαζιού προσφέροντας μια γραμμική απόδοση στις χαμηλές και μεσαίες στροφές του κινητήρα ενώ ψηλότερα φωλιάζει ή κύρια δύναμη του κινητήρα εκτοξεύοντας την μοτοσυκλέτα μπροστά. Στην πιο άγρια χαρτογράφηση τα πράγματα αρχίζουν να συμβαίνουν πιο γρήγορα κυρίως στις μεσαίες στροφές του κινητήρα ενώ δεν παρατηρήσαμε κάτι διαφορετικό από την στοκ χαρτογράφηση. Ακόμα και το γρανάζωμα της μοτοσυκλέτας παραμένει στοκ, με γρανάζια 14/50. Εκεί που η μοτοσυκλέτα έχει μια ιδιαίτερη συμπεριφορά είναι στις αναρτήσεις. Είναι στημένη να κάθετε κάπως ψηλά έχοντας σκληρή αίσθηση όμως διατηρεί μια καλή προοδευτικότητα στην αρχή και την μέση της διαδρομής της. Το πιρούνι είναι ρυθμισμένο προς την σκληρή του λειτουργία στην εξάντληση της διαδρομής του, και είναι αισθητά πιο σκληρό από την πίσω ανάρτηση γενικώς. Αυτό προωθεί την τοποθέτηση του σώματος πιο μπροστά κατά την όρθια οδήγηση και απαιτεί το κάθισμα του αναβάτη κοντά στην τάπα του ρεζερβουάρ στο apex στης στροφής. Μόλις αφομοιωθεί ο τρόπος οδήγησης για τον οποίο έχει στηθεί η μοτοσυκλέτα όλα φαίνονται να συνεργάζονται μεταξύ τους, ακολουθώντας τις επιθυμίες του αναβάτη. Ωστόσο, δεν μπορέσαμε ποτέ να συμφιλιωθούμε με τον ασυνήθιστα μεγάλο τζόγο(freeplay) του γκαζιού.
Σίγουρα η Husqvarna #21 FC250 2019 του Αλέξανδρου Γεωργαντά δεν έχει κάτι το εξωτικό ή ιδιαίτερο πέραν από αυτό που προσφέρει η εταιρεία στην μοτοσυκλέτα παραγωγής. Ο ίδιος μας ανέφερε ότι η μοτοσυκλέτα του είναι εξολοκλήρου στοκ και δεν χρειάστηκε να αλλάξει ή να επέμβει σε κάτι περισσότερο από αυτό που αναφέρει το service manual, ολοκληρώνοντας την χρονιά του χωρίς προβλήματα. Φυσικά, έχουν επέμβει στην μοτοσυκλέτα στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και των χειριστηρίων ανάλογα με τις πίστες και τις προτιμήσεις του πρωταθλητή για το 2019. Το μόνο που εμείς μπορέσαμε να παρατηρήσουμε στην φετινή πορεία του Αλέξανδρου είναι η προσθήκη του συστήματος εκκίνησης στο δεξιό καλάμι και ίσως κάποια διαφορετικά πίσω γρανάζια και πάλι αναλόγως με την πίστα. Η μοτοσυκλέτα στο τεστ αλλά και στην αγωνιστική χρονιά χρησιμοποιούσε ελαστικά της Michelin με σαμπρέλες αντί για mouse.
Την φροντίδα της μοτοσυκλέτας του Α.Γεωργαντά ανέλαβαν οι:
- Husqvarna Hellas, μοτοσυκλέτα
- Motul λιπαντικά
- Michelin ελαστικά
- Acerbis, αξεσουαρ
- Sixdays Service Point, αναρτήσεις
- Crossxracing, καλύμματα σέλας
- Bobs Garage, service
- Μoto Parts GLYKOGIANNIS, ανταλλακτικά
Ready to Win!
Την αγωνιστική φιλοσοφία της KTM ακολουθεί εδώ και αρκετά χρόνια το σλόγκαν Ready to Race έχοντας πραγματικά να προσφέρει στο αγοραστικό της κοινό μοτοσυκλέτες που μπορούν να στηθούν στην μπάρα της εκκίνησης χωρίς καμία επιπλέον αλλαγή. Από ότι φαίνεται όμως η φιλοσοφία αυτή έχει φτάσει σε άλλα επίπεδα που στα χέρια ενός καλού αναβάτη η μοτοσυκλέτες μπορούν να διεκδικούν πρωταθλήματα αλλάζοντας μόνο τα χειριστήρια και παίζοντας απλά με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων. Οπότε μπορούμε εύκολα να δώσουμε στην αδελφή εταιρεία Husqvarna ένα παρόμοιο σλόγκαν και από Ready to Race να πάμε στο Ready to Win κάτι που αποδεικνύεται περίτρανα με την κατάκτηση του φετινού πανελλήνιου τίτλου της ΜΧ2 από τον Αλέξανδρο Γεωργαντά.