TEST RIDE KTM EXC 300TPI 2021…ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΔΙΧΡΟΝΟ!

Πως μπορεί μια δίχρονη μοτοσυκλέτα 300cc να είναι γραμμική και φιλική ενώ παράλληλα να καλύπτει τις ανάγκες του χομπίστα αλλά και του hard core αγωνιζόμενου εντουρά, και όλα αυτά πληρώντας τις προδιαγραφές Euro4; Η απάντηση είναι με το εξελιγμένο σύστημα TPi, στο ΚΤΜ ΕΧC300 2021.

To 2020 η ΚΤΜ ανανέωσε ριζικά τον enduro στόλο της παρουσιάζοντας επανασχεδιασμένες μοτοσυκλέτες, ακολουθώντας τα πρότυπα των motocross αδερφών τους. Για το 2021, οι Αυστριακοί δεν χρειαζόταν να κάνουν και πολλά πράγματα στις νέες μοτοσυκλέτες, αλλά και να ήθελαν, η πανδημία σίγουρα τους επηρέασε. Έτσι για την νέα χρονιά το ΚΤΜ EXC300TPi δέχτηκε απλά νέους χρωματισμούς και τους ρυθμιστές χειρός(πεταλούδες) σε απόσβεση και επαναφορά του πιρουνιού. Από τις περσινές αλλαγές ξεχωρίζουν το νέο εμπρός τμήμα εξάτμισης με ραβδώσεις για μεγαλύτερη προστασία σε χτυπήματα και η ποδιά του κινητήρα στον στάνταρντ εξοπλισμό. Θα θέλαμε και τον επιλογέα χαρτογραφήσεων-traction control, ειδικά σε αυτή την μοτοσυκλέτα που διαθέτει ξεχωριστή δύναμη, ώστε να υπάρχουν περισσότερες επιλογές απόδοσης από τον αναβάτη.

Ανατρεπτικό δίχρονο…!
Στην ουσία…με το KTM EXC300TPi 2021 είχαμε μια δεύτερη ευκαιρία να το οδηγήσουμε σε διαφορετικές καταστάσεις από την περσινή παρουσίαση του. Μεταφερθήκαμε στην Ζήρεια για την δημοσιογραφική παρουσίαση των νέων προϊόντων της ΚΤΜ SEE και ξανασυστηθήκαμε με την μοτοσυκλέτα αφού όπως είπαμε δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές από το περσινό μοντέλο. Οι συνθήκες διαφορετικές. Ανοιχτή ειδική διαδρομή τύπου scramble, με ανηφόρες, κατηφόρες και σφικτά κομμάτια, όλα με κορυφαία πρόσφυση αλλά και με τα Michelin Tracker ελαστικά να βοηθούν σε αυτόν τον τομέα. Η ελαφριά και σφικτή κατασκευή σου δίνει από τα πρώτα μέτρα ευκολία στον χειρισμό και εμπιστοσύνη, σαν να οδηγούσες την μοτοσυκλέτα χρόνια. Το μοτέρ δεν τρομάζει, αποδίδει γραμμικά την δύναμη του με την χαρακτηριστική “στεγνή” καύση που παρουσιάζει η μοναδική τεχνολογία TPi που διαθέτουν οι δίχρονες μοτοσυκλέτες του ομίλου KTM. Η δύναμη απλώνεται γραμμικά σε ένα μεγάλο εύρος στροφών για δίχρονη μοτοσυκλέτα, αυξάνοντας σταδιακά την ιπποδύναμη, δίνοντας πλήρη έλεγχο στον αναβάτη ανεξαρτήτου οδηγικής ικανότητας. Βέβαια η KTM EXC300TPi 2021 δεν ξεχνάει τα κυβικά της και στο ακαριαίο χούφτωμα του γκαζιού, είναι έτοιμη να τοποθετήσει στο έδαφος σημαντικά αποθέματα δύναμης και ροπής. Αυτή η ιδιαιτερότητα του κινητήρα την κάνει να διαφοροποιείται από τον ανταγωνισμό με τρόπο τόσο ανατρεπτικό, που την κάνει να βρίσκεται σε δική της κατηγορία.

Η γραμμική λειτουργία του κινητήρα συμβάλλει στην φιλικότητα της μοτοσυκλέτας καθώς όλα δείχνουν ελεγχόμενα είτε κατά το άνοιγμα, είτε κατά το κλείσιμο του γκαζιού στα φρένα. Οι αναρτήσεις συνεργάζονται σε ικανοποιητικό βαθμό μεταξύ τους, αν και θα θέλαμε να παίξουμε περισσότερο με το PDS γιατί μας προβλημάτισε σε ορισμένα σημεία της διαδρομής. Παρόλα αυτά δεν αντιμετωπίσαμε κάτι ενοχλητικό και γενικότερα νοιώσαμε άνετα στο δυνατό δίχρονο της ΚΤΜ. Φυσικά μεγάλο ρόλο στην γενικότερη αίσθηση ασφάλειας και άνεσης παίζουν τα φρένα της Brembo που εδώ και πολλά χρόνια είναι αξεπέραστα σε αίσθηση και λειτουργία.

Στην οδήγηση η KTM EXC300TPi 2021 δεν είναι μια μοτοσυκλέτα που προσφέρει πολλές συγκινήσεις, κοιτώντας περισσότερο την ουσία από τον εντυπωσιασμό που έχουμε συναντήσει σε αυτή την κατηγορία από τον ανταγωνισμό. Προσφέρει μια σταθερή αίσθηση μέσα, αλλά και καθ’ όλη την διαδικασία των στροφών και με την γραμμικότητα του κινητήρα μεταφέρεται εύκολα από στροφή σε στροφή βάζοντας την δύναμη κάτω. Σχεδόν σε όλο το φάσμα των στροφών, η δύναμη είναι ελεγχόμενη δίνοντας ακριβής πληροφόρηση για το τι θέλει να κάνει ο πίσω τροχός. Παρά την αυξημένη ιπποδύναμη της και πολλά δίχρονα κυβικά της, δεν τρομάζει και το κυριότερο, συγχωρεί λάθη.

Μια κατηγορία μόνο του!
Η άνοδος των πωλήσεων των δίχρονων 300αριών τα τελευταία χρόνια, έχει δημιουργήσει μια ποικιλία διαφορετικών μοτοσυκλετών στην κατηγορία με τις εταιρείες να προσπαθούν να εκπληρώσουν τις επιθυμίες του αγοραστικού τους κοινού, κυρίως στην απόδοση του απαιτητικού κινητήρα. Η ΚΤΜ κινήθηκε προς μια άλλη κατεύθυνση ακολουθώντας τους περιβαλλοντικούς περιορισμούς, μια κατεύθυνση που έδωσε στις μοτοσυκλέτες της έναν ξεχωριστό χαρακτήρα. Η KTM EXC300TPi 2021 είναι τόσο διαφορετική από τον ανταγωνισμό, τεχνολογικά αλλά και σε απόδοση, που αποτελεί μια κατηγορία μόνη της.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας

  • Ταχύτητες 6
  • Εκκίνηση Mίζα (αναμονή μανιβέλας)
  • Διάμετρος 72 mm
  • Διαδρομή 72 mm
  • Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος με υδραυλικά της Brembo
  • CO<SUB>2</SUB> Εκπομπές 64.5 g/km
  • Κυβισμός 293.2 cm³
  • Ηλεκτρονική Continental EMS
  • Κατανάλωση καυσίμου 2.79 l/100 km

Πλαίσιο

  • Βάρος χωρίς καύσιμο 103.4 kg
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 9 l
  • Δισκόφρενο εμπρός 260 mm
  • Δισκόφρενο πίσω 220 mm
  • Αλυσίδα X-Ring 5/8 x 1/4″
  • Πλαίσιο 25CrMo4
  • Εμπρός ανάρτηση WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
  • Απόσταση από το έδαφος 370 mm
  • Πίσω ανάρτηση WP Xplor PDS
  • Ύψος σέλας 960 mm
  • Στρέψη τιμονιού 63.5 °
  • Διαδρομή ανάρτησης εμπρός 300 mm
  • Διαδρομή ανάρτησης πίσω 310 mm

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

614 More posts in ENDURONEWS category
Recommended for you
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΡΙΤΟΥ ΑΓΩΝΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΚΑΙ 2ΟΥ ΚΥΠΕΛΛΟΥ ENDURO 2024 ΣΠΑΡΤΗ

Ο πρώτος διήμερος αγώνας του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Enduro 2024 ολοκληρώθηκε στην Σπάρτη με τον Παναγιώτη...