TEST RIDE HUSQVARNA FE350 2021…ΤΟ ΑΛΛΟ 350!

Πέρασαν δέκα χρόνια, όταν η ΚΤΜ παρουσίασε στον χωμάτινο κόσμο της μοτοσυκλέτας τα τετράχρονα 350 κυβικά εκατοστά. Ξεκίνησε με το motocross, πέρασε και στο enduro ενώ με την επέκταση της εταιρείας, προστέθηκε στην γκάμα της Husqvarna. Η απήχηση μεγάλη, σύντομα έγινε το best seller των αυστριακών και βρέθηκαν να παλεύουν χρόνο με τον χρόνο με τον μεγάλο τους εσωτερικό εχθρό…εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο!

Δεν είναι μόνο η ιδέα να προσφέρουν ένα πιο δυνατό 250 και ταυτόχρονα ένα πιο αδύναμο 450, που έκανε σε αυτά τα κυβικά, τόσο αγαπητές τις μοτοσυκλέτες της KTM-Husqvarna. Είναι και ο τρόπος που που επέλεξαν οι αυστριακοί να σχεδιάσουν αυτές τις μοτοσυκλέτες, πετυχαίνοντας το εκπληκτικό, να μην είναι αδιάφορες ακόμα και στο αγοραστικό κοινό που δεν επέλεξε τελικά να τις αγοράσει! Για να βάλει στο παιχνίδι ακόμα περισσότερους από τους αναποφάσιστους αγοραστές, η διαφοροποίηση των μοντέλων της Husqvarna από της ΚΤΜ είναι αρκετά έντονη τα τελευταία χρόνια.

Ποιότητα στην ουσία
Η προσπάθεια της Husqvarna να προσφέρει ποιοτικότερες μοτοσυκλέτες από την KTM, συχνά περνάει στα ψηλά γράμματα. Συνδυάζοντας την από κοινού τους βάση σε πλαίσιο και κινητήρα, τα Husky’s, απομακρύνονται από τα αδέρφια τους ΚΤΜ, ακόμα περισσότερο. Το υποπλαίσιο του ενός κιλού από πολυαμίδιο και ανθρακονήματα, το μοχλικό της πίσω ανάρτησης και το ψαλίδι, οι τιμονόπλακες CNC, τα πλαστικά και η σέλα, είναι χαρακτηρηστικά των Husqvarna που τα διαφοροποίησαν ακόμα και πριν την εξαγορά τους από τους αυστριακούς. Ακόμα και οι εξωτερικές συνεργασίες έχουν διαφοροποιηθεί τα τελευταία χρόνια με την Magura να αναλαμβάνει τα υδραυλικά στα φρένα και τον συμπλέκτη, την Pro Taper να φροντίζει για το τιμόνι και τα στεφάνια Dirt Star να υπογράφει η DID. Η Husqvarna συνεχίζει να εξοπλίζει τα τετράχρονα enduro μοντέλα της με βεντιλατέρ και ποδιά κινητήρα ενώ διαθέτουν στο τιμόνι, διακόπτη επιλογής traction control και χαρτογραφήσεων. Για το 2021, έγιναν ελάχιστες και πολύ μικρές αλλαγές, με την εμφανέστερη να εστιάζεται στα γραφικά. Έτσι κι αλλιώς, οι αυστριακοί δεν φημιζόταν ποτέ για αναβαθμίσεις εντυπωσιασμού και από τα παραπάνω φαίνεται ότι οι ποιοτικές διαφορές των δυο brand, είναι στοχευμένες στην ουσία.

Το καλό …καλύτερο!
Στο ετήσιο ραντεβού μας μας με τα νέα χωμάτινα μοντέλα της ΚΤΜ SEE είχαμε την ευκαιρία να συστηθούμε με τις μοτοσυκλέτες του 2021 σε μια από τις ομορφότερες εκδηλώσεις της εταιρείας, στην μοναδική Ζήρεια! Φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει ένα από τα best sellers των αυστριακών, το τετράχρονο enduro των 350 κυβικών εκατοστών που αυτή την φορά το οδηγήσαμε σε Husqvarna έκδοση. Tο FE350 2021 άλλαζε δημοσιογραφικά χέρια μπαίνοντας και βγαίνοντας κάτω από τις τέντες της Husqvarna, ανταποδίδοντας τα χαμόγελα σε όσους την άφηναν, ενώ μετά από λίγο υποδέχονταν τον νέο της αναβάτη. Με τα πολλά, ήρθε και η σειρά μας, με αδημονία καθώς όλα αυτά τα χρόνια, δίκαια κρατάει το όνομα της κορυφαίας τετράχρονης enduro μοτοσυκλέτας στην αγορά, αλλά και στην προτίμηση μας. To FE350 2021 είναι χαμηλό όπως και όλες πλέον οι χωμάτινες αγωνιστικές μοτοσυκλέτες της Husqvarna, δίνοντας σε έναν αναβάτη του 1.72 περισσότερη σιγουριά, βάζοντας καλά τα πόδια του κάτω στο έδαφος. Η αίσθηση της χαμηλής και καλοζυγισμένης μοτοσυκλέτας είναι η πρώτη αίσθηση όταν την καβαλάς, ενώ γρήγορα γίνεσαι ένα με την FE350 2021 διαθέτοντας φιλική και γνώριμη θέση οδήγησης.

Η συμπεριφορά των αυστριακών 350cc που οδηγούμε όλα αυτά τα χρόνια έχει άμεση σχέση με τα κυβικά της μοτοσυκλέτας. Ο τρόπος που αποδίδει ο κινητήρας, η σχεδίαση του και το βάρος του έχουν δώσει όλα αυτά τα χρόνια τα χαρακτηρηστικά στοιχεία που έχει αγαπήσει το αγοραστικό τους κοινό. Η ωφέλιμη δύναμη στις χαμηλομεσαίες του κινητήρα, προσφέρουν ξέγνοιαστη οδήγηση μέσα στα μονοπάτια ενώ όταν πιέζεις τα πράγματα, δεν χρειάζεται να παίζεις πολύ με το κιβώτιο των ταχυτήτων. Για αυτούς που θέλουν να εκμεταλλευτούν όλη την δύναμη των 350 κυβικών εκατοστών, θα πρέπει να ανέβουν στις υψηλές στροφές του κινητήρα για να νοιώσουν το νεύρο που τα διακρίνει. Όλα αυτά είναι γνωστά για τον κινητήρα της ΚΤΜ των 350cc. Το FE350 2021 δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικό…αλλά μπορεί και είναι ακόμα καλύτερο! Όσοι είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν μια KTM-Husqvarna 350cc στο παρελθόν, σίγουρα θα είχαν εντυπωσιαστεί με το πως πατάνε αυτές οι μοτοσυκλέτες στο έδαφος και το πόσο προβλέψιμες είναι στην συμπεριφορά τους. Η FE350 2021, πάει αυτήν την παράμετρο λίγο παραπέρα. Παραμένει απόλυτα ζυγισμένη και ακολουθεί μια παραλληλότητα με το έδαφος μένοντας χαμηλά, δίνοντας σου την εντύπωση ότι οι τροχοί δεν θέλουν να αποχωριστούν το έδαφος. Η αίσθηση ότι βρίσκεσαι κοντά στο έδαφος και η ψευδαίσθηση ότι δεν έχεις μεγάλη διαδρομή στις αναρτήσεις, σου δημιουργεί μια ανασφάλεια στην αρχή, ειδικά όταν ακολουθούν άλματα και μεγάλα σαμάρια. Η αλήθεια είναι ότι δύσκολα θα τερματίσουν οι αναρτήσεις, ενώ αντίθετα στις στροφές εύκολα θα βρουν οι μασπιέδες στο έδαφος. Βέβαια στην Ζήρεια που την οδηγήσαμε η πρόσφυση ήταν σε απίστευτα επίπεδα και με τα ελαστικά της Tracker της Michelin, θα μπορούσαν να βρουν εύκολα και τα τιμόνια! Κινητήρας, πλαίσιο και αναρτήσεις βρίσκονται σε συναρμογή, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση. Τίποτα δεν χτυπάει, τίποτα δεν κοπανάει. Όλα κυλούν ομαλά…και συνήθως όταν συμβαίνει αυτό, έχεις την αυτοπεποίθηση να κινηθείς πιο γρήγορα. Πιέζοντας την FE350 2021, παραμένει προβλέψιμη, αν και θα πρέπει πλέον και ο αναβάτης να βοηθάει την κίνηση της μοτοσυκλέτας. Παρόλα αυτά παραμένει εντυπωσιακά φιλική δίνοντας σου την εντύπωση ότι χρειάζεσαι περισσότερη δύναμη στον κινητήρα ή περισσότερα κυβικά. Αυτή η εντύπωση μας έβαλε σε σκέψεις. Πως μπορεί να είναι το FE450 2021;

Στο FE350 2021 η Husqvarna προσφέρει επιλογέα χαρτογραφήσεων και αν θελήσεις λίγο πιο γρήγορο ξύπνημα του κινητήρα δεν έχεις παρά να πατήσεις το κουμπί και να ανάψεις στον επιλογέα το #2. Δεν θα συμβούν εντυπωσιακά πράγματα αλλά η διαφορά είναι εκεί σε όποιον την χρειαστεί. Φυσικά αν οι συνθήκες πρόσφυσης μειωθούν ή επικρατεί λάσπη, το traction control κάνει μαγικά πράγματα, και εδώ μιλάμε από την εμπειρία μας με το συγκεκριμένο σύστημα των KTM-Husqvarna καθώς όπως είπαμε επικρατούσαν εκπληκτικές συνθήκες πρόσφυσης την ημέρα του test. Οι συνθήκες δεν ανέδειξαν μόνο την απόδοση του κινητήρα και το στρίψιμο της μοτοσυκλέτας. Πήραμε μια γερή δόση από τα υδραυλικά συστήματα της Magura καθώς στην υψηλή πρόσφυση πρέπει να πιέσεις τα φρένα όσο πιο δυνατά και όσο πιο αργά πριν την στροφή. Πέρασαν με άριστα το test, προσφέροντας γερό “δάγκωμα”, όμως παραμένουν υποδεέστερα των Brembo στον τομέα πληροφόρησης-αίσθησης με τον μπροστινό τροχό. Σε καμία περίπτωση όμως δεν προβληματίζουν και σε συνδυασμό με τον μαλακό και προοδευτικό συμπλέκτη, συμβάλουν στην φιλική και ξεκούραστη οδήγηση του FE350 2021.

Μια για όλα…
Κάθε φορά που φτάνουμε να αξιολογήσουμε με λίγα λόγια μια ΚΤΜ-Husqvarna 350cc, η σκέψη είναι πάντα ίδια. Είναι μια μοτοσυκλέτα που έχει καταφέρει να καλύψει πολλές ανάγκες. Ναι, η FE350 2021 δεν έχει την δύναμη και το νεύρο να αγωνιστεί σε υψηλό επίπεδο στο motocross…ναι, είναι χαμηλή και ίσως βαριά για σκληρό enduro…ναι, αγωνίζεται κόντρα στα πιο δυνατά 450 4Τ στην Ε2 στους αγώνες enduro. Ναι…σε όλα αυτά, αλλά δεν θα πει όχι σε κανένα από τα παραπάνω. Δεν σχεδιάστηκε για να κερδίσει μια συγκεκριμένη κατηγορία, σχεδιάστηκε για να γεφυρώσει το χάσμα των 250 και 450 κυβικών εκατοστών. Η FE350 2021 είναι μια μοτοσυκλέτα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα στο χώμα, κρατώντας ξεκούραστο τον αναβάτη της, αποτελώντας μια ξεχωριστή πρόταση.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Κινητήρας

  • Κινητήρας Τετράχρονος Μονοκύλινδρος
  • Ταχύτητες 6
  • Εκκίνηση Mίζα(αναμονή Μανιβέλας)
  • Διάμετρος 57.5 mm
  • Διαδρομή 88 mm
  • Συμπλέκτης Υγρός πολύδισκος DDS με υδραυλικά της Magura
  • CO<SUB>2</SUB> Εκμπομπές 59 g/km
  • Κυβισμός 349.7 cm³
  • Ηλεκτρονική Keihin EMS
  • Κατανάλωση καυσίμου 3.83 l/100 km

Πλαίσιο

  • Βάρος χωρίς καύσιμο 106.8 kg
  • Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 8.5 l
  • Δισκόφρενο εμπρός 260 mm
  • Δισκόφρενο πίσω 220 mm
  • Αλυσίδα X-Ring 5/8 x 1/4″
  • Πλαίσιο 25CrMo4
  • Εμπρός ανάρτηση WP XPLOR-USD, Ø 48 mm
  • Απόσταση από το έδαφος 360 mm
  • Πίσω ανάρτηση WP XACT Monoshock με μοχλικό
  • Ύψος σέλας 950 mm
  • Στρέψη τιμονιού 63.5 °
  • Διαδρομή ανάρτησης εμπρός 300 mm
  • Διαδρομή ανάρτησης πίσω 300 mm

Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

4126 More posts in ΓΕΝΙΚΑ ΝΕΑ category
Recommended for you
TEST – ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΜΕ ΤΑ ΤΑΚΑΚΙΑ ΤΗΣ AP RACING…OFF ROAD KAI RACING OFF ROAD

Μία από τις παλαιότερες εταιρείες, με μεγάλη εμπλοκή στους μηχανοκίνητους αγώνες και όχι μόνο, έχει...