EMX250 – KATΕΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΗΛΙΚΙΑΚΟ ΟΡΙΟ ΣΤΑ 21 ETH…KAI OXI MONO!

Σε μια προσπάθεια να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα των λίγων συμμετοχών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP, οι διοργανωτές FIM και Infront αποφάσισαν να μειώσουν το ηλικιακό όριο των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων motocross και συγκεκριμένα στην EMX250 από τα 23 έτη στα 21 αλλά δεν σταμάτησαν μόνο εκεί.

Το πρόβλημα με τις συμμετοχές του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MXGP στις δύο κατηγορίες του έγινε ακόμα πιο έντονο την φετινή σεζόν καθώς, εκτός από τους καθιερωμένους μακρινούς αγώνες εκτός Ευρώπης, είδαμε λίγες συμμετοχές και σε αγώνες της ευρωπαϊκής Ηπείρου, δείχνοντας με τον πιο έντονο τρόπο ότι υπάρχει πρόβλημα. Αντίθετα τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα που συνδιοργανώνει η Infront με την FIM παράλληλα με τους αγώνες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος δείχνουν να σφύζουν από υγεία με πολλές και δυνατές συμμετοχές. Πολλοί από αυτούς δεν συνεχίζουν στις κατηγορίες του παγκοσμίου πρωταθλήματος ή να το θέσουμε καλύτερα, συνεχίζουν μόνο όσοι βρουν εργοστασιακές ομάδες και γενικότερα ομάδες που ακολουθούν το πρωτάθλημα. Το να ακολουθήσεις το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα είναι δύσκολο ακόμα και για τις δορυφορικές ομάδες, πόσο μάλλον για αναβάτες που προσπαθούν με ιδιωτική πρωτοβουλία.

Το καμπανάκι κινδύνου χτύπησε στο γαλλικό GP…μόλις 19 συμμετοχές στην ΜΧ2 σε αγώνα μέσα στην καρδιά της Ευρώπης.

Σε μια προσπάθεια να αλλάξει αυτή η κατάσταση, το ηλικιακό όριο της ΕΜΧ250, της πιο ανταγωνιστικής κατηγορίας των ευρωπαϊκών πρωταθλημάτων, μειώθηκε στα 21 έτη από τα 23 που ήταν μέχρι και φέτος. Η κατηγορία θα συνεχίσει να έχει 10 αγώνες όπως θα συνεχίσει και η κατηγορία ΕΜΧ125 να έχει εννέα, όμως οι κατηγορίες ΕΜΧ2Τ και ΕΜΧ-ΟPEN θα έχουν μόνο έναν αγώνα από την νέα σεζόν, προφανώς με στόχο να πιέσουν τους αναβάτες αυτών των κατηγοριών, να πραγματοποιήσουν συμμετοχές σε MXGP και ΜΧ2.

Η απάντηση στο πρόβλημα των λίγων συμμετοχών στο παγκόσμιο πρωτάθλημα νομίζουμε ότι την έδωσε με τον καλύτερο τρόπο ο Jeffrey Herlings σε μια πρόσφατη συνέντευξη του μέσα στο καλοκαίρι. Για να έχουν συμμετοχές οι κατηγορίες MXGP και MX2 θα πρέπει να δοθούν κίνητρα(χρηματικά) για τους αναβάτες που δεν έχουν επαγγελματικές ομάδες και το πρωτάθλημα θα πρέπει να κινηθεί κοντά στον πυρήνα αυτών των αναβατών που ακολουθούν το πρωτάθλημα…δεν υπάρχει νόημα να πηγαίνεις πχ. στην Ινδονησία την στιγμή που κανένας ασιάτης αναβάτης δεν ακολουθεί το πρωτάθλημα.

Είναι πραγματικά κρίμα για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MXGP που τις δύο τελευταίες δεκαετίες είναι οργανωτικά καλύτερα από ποτέ, να μην μπορεί να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον αναβατών να συμμετέχουν σε αυτό. Η διαδικασία ανέλιξης με τα ευρωπαϊκά πρωταθλήματα βρίσκεται στον σωστό δρόμο αλλά χωλαίνει στην μετάβαση στο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Νομίζουμε ότι δεν είναι λύση να χαλάσουν αυτό που δουλεύει για να φτιάξουν αυτό που δεν δουλεύει. Ο θεσμός χρειάζεται φρέσκες ιδέες για να πάει παρακάτω.

2159 More posts in MOTOCROSS category
Recommended for you
MXGP 2025 – ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ Η ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ M.GUADAGNINI ΣΤΗΝ DUCATI

Μετά τον Jeremy Seewer, η Ducati ανακοίνωσε και τον δεύτερο αναβάτη που θα την εκπροσωπήσει...